........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................PENSIILE SPECIALE ȘI FONDURILE ALOCATE PARTIDELOR POLITICE DIN BUGETUL STATULUI SUNT ILEGALE, REPREZINTĂ ABUZ DE PUTERE ȘI FURT DIN AVUȚIA NAȚIONALĂ.

Totalul afișărilor de pagină

luni, 24 august 2020

Semintele de susan si beneficiile lor spectaculoase

 Mircea Doaga 20 martie 2015
                                                               
Semintele de susan au devenit un condiment folosit de om inca acum mai bine de 5.000 de ani, dar abia in zilele noastre s-a descoperit cat de multe beneficii au aceste mici seminte. Susanul este unul dintre alimentele cu o concentratie de nutrienti foarte ridicata, dar in acelasi timp poate fi un medicament dintre cele mai eficiente.
Semintele de susan au un profil nutritional fabulos, avand capacitatea de a lupta, preveni sau vindeca anumite afectiuni. 
Au un continut extrem de ridicat de cupru, mangan, calciu, fier, magneziu, zinc plus o serie de vitamine si proteine. 
Iată care sunt principalele beneficii ale susanului pentru sanatate:

Ajuta la regenerarea pielii si nu numai

Consumati seminte de susan pentru a avea o piele frumoasa si sanatoasa. Susanul este plin de zinc, un mineral esential pentru producerea colagenului, care da pielii elasticitate. Zincul ajuta, de asemenea, la refacerea tesuturilor deteriorate din organism. Uleiul de susan este, de asemenea, cunoscut ca un calmant pentru arsurile pielii.

Ajuta dantura

Unul dintre avantajele cele mai importante oferite de semintele de susan si uleiul de susan este legat de eliminarea placii dentare si cresterea sanatatii orale. Uleiul de susan poate ajuta chiar si la albirea dintilor.

Ajuta la prevenirea diabetului

Datorita magneziului si altor elemente nutritive, susanul, si mai ales uleiul de susan, sunt eficiente in combaterea diabetului. Un studiu publicat in 2011, in Jurnalul American de Nutritie Clinica, a constatat ca uleiul de susan imbunatateste eficienta medicamentelor antidiabet. Un alt studiu a concluzionat ca inlocuirea uleiului comestibil clasic cu cel de susan ajuta in cazul diabeticilor hipertensivi.

Reduce tensiunea arteriala si ajuta inima

Potrivit studiului de mai sus, s-a demonstrat ca uleiul de susan scade tensiunea arteriala. In plus, magneziul din semintele de susan ajuta, de asemenea, la scaderea tensiunii arteriale. Mai mult, stimuleaza sanatatea inimii prin prevenirea leziunilor aterosclerotice. Un antioxidant si antiinflamator din semintele de susan, cunoscut sub numele sesamol, are proprietati antiaterogene, calitati ce duc la imbunatatirea sanatatii cardiovasculare.

Protejeaza impotriva radiatiilor

De asemenea, potrivit unor studii, sesamolul protejeaza impotriva radiatiilor. Mai mult, s-a dovedit ca sesamolul poate prelungi viata la soarecii iradiați, in parte, prin prevenirea deteriorarii intestinelor si splinei.

Previne cancerul

Semintele de susan contin un compus anti-cancer numit fitat, care se regaseste si in alte plante, dar magneziul din semintele de susan are, la randul sau, proprietati anti-cancerigene. Un studiu publicat in Jurnalul American de Nutritie Clinica a constatat ca riscul de tumori colorectale scade, gratie susanului, cu 13%.

Stimulează sănătatea osoasă

S-a dovedit ca zincul stimuleaza cresterea densitatii minerale a oaselor si ajuta la sanatatea sistemului osos. 
Un studiu publicat in Jurnalul American de Nutritie Clinica a demonstrat o corelatie directa intre deficienta de zinc si osteoporoză din zona soldului si a coloanei vertebrale. In plus, semintele de susan reprezinta o importanta sursa de calciu – un mineral cunoscut pentru faptul ca este esential pentru sanatatea oaselor si prevenirea afectiunilor sistemului osos.

Stimuleaza digestia

Semintele de susan sunt bogate in fibre, cunoscute pentru aportul lor la un sistem digestiv sanatos si un colon sanatos.

Ajuta in caz de poliartrita reumatoida

Un mineral important pentru sistemele anti-inflamatorii si antioxidante enzimatice, cuprul este cunoscut si pentru reducerea durerii si a umflaturilor asociate cu artrita. In plus, un studiu recent publicat in Jurnalul International de Boli Reumatice indica faptul ca semintele de susan ar putea fi chiar mai bune decat multe dintre medicamentele recomandate în tratarea artrititei la genunchi.
Cercetatori din cadrul Tabriz University of Medical Sciences au comparat eficacitatea semintelor de susan cu cea a medicamentelor nesteroidiene antiinflamatoare, o solutie comuna pentru osteoartrita la genunchi. Ei au descoperit ca semintele de susan au fost  mai eficiente, fara a avea vreun efect secundar.
Douazeci si cinci de participanti la studiu au consumat 40 de grame de seminte de susan sub forma de praf in fiecare zi, in timp ce grupul martor a primit doua doze de 500 mg de paracetamol de doua ori pe zi, impreuna cu 500 mg de glucozamina, o data pe zi. Perioada de studiu a fost de doua luni.
articol susan secundaraIntensitatea durerii participantilor a fost masurata pe o scara de la unu la zece. Inainte de tratament, grupul care s-a tratat cu susan avea o intensitate medie a durerii de 9,5. Dupa perioada de doua luni, aceasta a scazut la 3,5. La cei cu regimul medicamentos, intensitatea durerii a scazut la nivelul 7.
Pentru cei care au artrită la genunchi, ar fi nevoie – potrivit studiului – de aproximativ patru linguri de seminte de susan pe zi. Puteti imbunatati digerarea semintelor prin zdrobirea lor în mojar sau prin măcinarea într-o rasniță de cafea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu