........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................PENSIILE SPECIALE ȘI FONDURILE ALOCATE PARTIDELOR POLITICE DIN BUGETUL STATULUI SUNT ILEGALE, REPREZINTĂ ABUZ DE PUTERE ȘI FURT DIN AVUȚIA NAȚIONALĂ.

Totalul afișărilor de pagină

miercuri, 22 iulie 2020

Cum îți dai seama ce îți lipsește din organism – Harta carențelor de vitamine și minerale

 
Vitaminele sunt esențiale pentru sănătate și tocmai de aceea specialiștii recomandă să le incluzi în alimentația zilnică. Ideal este să îți iei necesarul de nutrienți din legume și fructe, iar la suplimente să apelezi doar la recomandarea medicului, dar indiferent de metoda prin care ajung în organismul tău, aceste substanțe îți ajută trupul să se dezvolte.


Vitaminele au numeroase proprietăți, accelerarea metabolismului, întărirea imunității și îmbunătățirea digestiei fiind doar câteva dintre ele.
Există 13 vitamine esențiale: A, complexul B, C, D, E și K, pe care le găsești în alimentele pe care le consumi. Când organismul tău nu primește substanțele de care ai nevoie, apar simptomele neplăcute.
Vezi în harta de mai jos care sunt semnele care ar fi necesar să te îngrijoreze. Ce probleme de sănătate poți avea, în funcție de ce vitamine îți lipsesc:


Vitamina A
La început, deficiența de vitamina A nu are niciun simptom. În unele cazuri, pot apărea o stare ușoară de oboseală și amețeli, dar de cele mai multe ori simptomele sunt ignorate de persoana în cauză.
Când lipsa de vitamina A se agravează, crește riscul de infecții respiratorii sau gastrointestinale, apar dificultăți în dezvoltarea oaselor la copii și adolescenți și infertilitate la adulți.
Lipsa de vitamina A poate fi prevenită printr-o dietă bogată în morcovi, cartofi dulci, spanac, mango, roșii și piersici.
Vitamina B6
Vitamina B6 face parte din complexul de vitamine B și este esențială pentru organism: protejează împotriva infecțiilor bacteriene, menține sănătos aparatul reproducător și ajută la buna funcționare a sistemului nervos și a creierului. În plus, această substanță ține sub control aminoacizii din sânge – care cresc riscul apariției bolilor de inimă –, previn apariția cariilor și reglează nivelul de sodiu și de potasiu din sânge.
De altfel, vitamina B6 este necesară și pentru menţinerea unui nivel optim de magneziu.
Lipsa de vitamina B6 provoacă depresie, probleme ale pielii, inflamații ale colonului, leziuni ale pancreasului sau insomnii. Iritabilitatea, durerile de cap și slăbiciunea musculară sunt alte semne că organismul tău nu primește suficientă vitamina B6.
Poți preveni această problemă cu o alimentație din care să nu lipsească semințele, nucile, prunele uscate, bananele, avocado sau spanacul.
Vitamina B12
Simptomele se dezvoltă gradual, dar starea de sănătate se poate înrăutăți considerabil dacă nu se iau măsuri. Apar palpitații la inimă, diaree și chiar pierderea vederii, potrivit specialiștilor. Vitamina B12 se găsește în special în ouă și în lapte, iar veganii este necesar să acorde o atenţie deosebită asigurării necesarului de această vitamină.
Un adult are nevoie de 0,0024 miligrame de vitamina B12 pe zi. Aceasta înseamnă echivalentul a două ouă pe zi. Pentru a avea o cantitate suficientă de vitamina B12 în organism, poți consuma şi alimente precum ciuperci, cereale (grâu, ovăz, orz), dar și anumite leguminoase (linte, năut, mazăre), drojdie inactivă.
Vitamina C
 

Potrivit specialiștilor de la Serviciul Național de Sănătate din Anglia, simptomele lipsei de vitamina C apar după trei luni. Printre simptomele care ar fi nevoie să te trimită la medic se numără: sângerări gingivale, puncte roșii pe piele, păr uscat și fragil, vânătăi care apar ușor. Lăsată netratată, această deficiență poate cauza probleme serioase de inimă, mai ales în cazul fumătorilor.
Un adult are nevoie de circa 40 mg de vitamina C în fiecare zi. O portocală conține aproximativ aceeași cantitate. Putem să ne luăm această vitamină și din pătrunjel, ardei gras, broccoli, conopidă, căpșune, papaia și citrice.
Vitamina D
Vitamina D reglează cantitatea de calciu și de fosfați din organism, ambele necesare pentru oase, dinți și mușchi sănătoși. De asemenea, cercetătorii au observat că un aport sănătos de vitamina D protejează împotriva cancerului, sclerozei multiple și a bolilor cardiovasculare.
Copiii au nevoie de aproximativ 10 mg de vitamina D pe zi. Putem lua această vitamină din cereale integrale, brânză tofu, lapte de soia sau caviar.
Zinc
Zincul este un mineral necesar pentru organism, iar lipsa lui slăbește sistemul imunitar și încetinește procesul de vindecare a rănilor. O stare permanentă de oboseală și de slăbiciune este un semn că este cazul să mergi la medic.
Orice persoană peste 14 ani este sfătuită să consume 11 mg de zinc în fiecare zi. Printre cele mai bune alimente bogate în zinc se numără semințele de dovleac, de susan, nucile caju, ciocolata neagră, lintea, fasolea și iaurtul.
Fier
Se pare că lipsa de fier din organism este printre cele mai des întâlnite deficiențe ale secolului al XXI-lea. Principala consecință este anemia, o boală ce scade numărul de globule roșii din sânge, iar, lăsată netratată, poate provoca atac de cord, conform National Health Service.
Adulții au nevoie de 10 mg de fier în fiecare zi, iar femeile gravide de o cantitate dublă. Putem găsi 10 mg de fier în 100 g de spanac sau în 4 felii de pâine. De asemenea, cantități importante de fier se mai întâlnesc și în germeni de grâu, fulgi de ovăz, tărâțe, fistic, semințe de dovleac, pepene verde, legume cu frunze verzi și cartofi.
Magneziu
Deficiența de magneziu afectează una din zece femei. Dacă nu sunt luate măsuri de la primele simptome, poate conduce la probleme neurologice (halucinații, stare de confuzie, tulburări de memorie), dar și probleme neuromusculare (tremur, spasme) și gastrointestinale (dureri de stomac, diaree, constipație).
Un adult este necesar să consume aproximativ 400 mg de magneziu în fiecare zi, cantitate ce se găsește în 100 g de ciocolată neagră, într-un avocado sau într-un pumn de alune. Alte surse de magneziu mai pot fi legumele cu frunze verzi, nucile și semințele, boabele de soia, bananele, lactatele degresate și fructele uscate.
Calciu
Organismul folosește calciul pentru întărirea oaselor și a dinților. Deficiența de calciu provoacă probleme de dantură și poate duce la osteoporoză în timp.
Organizația Mondială a Sănătății recomandă o cantitate de 500 mg în fiecare zi în cazul adulților, echivalentul a o ceașcă cu lapte. Mai găsim cantități semnificative de calciu și în iaurt, brânză și verdețuri închise la culoare.
Lipsa de vitamine și minerale poate avea consecințe grave asupra sănătății. Mergi la medic atunci când te confrunți cu un simptom ce se regăsește pe harta carenței de vitamine și asigură-te că primești ajutor la timp, pentru a preveni apariția bolilor grave.

Surse:
-)https://fabricatinromania.info/2019/08/15/iata-cum-iti-dai-seama-ce-iti-lipseste-din-organism-harta-carentelor-de-vitamine-si-minerale/
-) http://www.yogaesoteric.net/content.aspx?lang=RO&item=24225


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu