..................................................................................................PENSIILE SPECIALE ȘI FONDURILE ALOCATE PARTIDELOR POLITICE DIN BUGETUL STATULUI SUNT ILEGALE ȘI REPREZINTĂ FURT DIN AVUȚIA NAȚIONALĂ

Totalul afișărilor de pagină

miercuri, 5 februarie 2014

SPLENDID ȘI EXTREM DE UTIL



Unic în lume: Primul pod circular suspendat destinat bicicletelor

În Olanda sunt mai multe biciclete decât locuitori, iar în Amsterdam 70% din călătorii se fac pe bicicletă. Au o deviză clară: „Nu suntem bicicliști, suntem olandezi”. Nu e ca în cazul mașinilor, nu vor să le aibă pe cele mai scumpe și cele mai moderne cu accesorii de ultimă generație, ci văd în bicicletă un vehicul cu ajutorul căruia se pot deplasa în siguranță.
Iar dragostea olandezilor pentru bicicletă este întreținută și de autorități de zeci de ani. Localnicii din Eindhoven anunță primul pod circular suspendat destinat exclusiv bicicliștilor. Acesta, proiectat de o echipă de specialiști de la ipvdelft, face legătura din Veldhoven și Meerhoven și are dimensiuni impresionante: 70 de metri are înălțime pilonul central, sunt 24 de cabluri de oțel de susținere și s-au folosit în jur de 1.000 de tone de oțel. Podul își dorește să-i ajute pe bicicliști să evide o mare intersecție.
 

Cum au ajuns atât de populare bicicletele în Olanda
Înainte de Al Doilea Război Mondial, în Olanda se circula la fel de mult cu bicicleta. Totul a început să se schimbe în anii `50, când mașinile au început să devină tot mai populare. Însă olandezii au observat că lucrurile au început să se schimbe în rău și mulți au sărit bordura și au revenit la bicicletă. Mai exact, numărul mare de accidente rutiere i-au făcut să aibă o ușoară repulsie față de mașini. În 1971, mai mult de 3.000 de oameni au fost uciși de automobile, iar dintre victime 450 erau copii. 
Imediat s-a format și o campanie socială, care a purtat numele „Opriți Uciderea Copiilor”, inspirat după titlul unui articol scris de un jurnalist care și-a pierdut copilul într-un accident de mașină.
Olandezii au început să renunțe la mașini și din cauza crizei petrolului din Orientul Mijlociu, care a avut loc în 1973. Atunci s-au oprit exporturile de petrol către Statele Unite și Europa de Vest. Atât această criză, cât și campania socială au pus presiune pe guvernul olandez de atunci, care a început să dezvolte pistele pentru biciclete, cu marcaje, luminate și foarte largi pentru a permite depășirea.
 (pentru conf. C.M.)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu