”Mă vindec de tot trecutul meu întunecat, de toate faptele și gândurile care m-au oprit să evoluez și care m-au îndepărtat de Lumină. Vreau să evoluez în iubire. Eu sunt iubire. Așa să fie!” (în sprijinul cititorului interesat)

Totalul afișărilor de pagină

vineri, 14 februarie 2014

Despre mintea umană după 60 ani



(Nu îmbătrânim, ne adaptăm)

Mintea umană funcţionează cel mai eficient în jurul vârstei de 50 de ani, nu în tinereţe. Corpul şi creierul nu îmbătrânesc în acelaşi ritm. Dimpotrivă, puterea minţii creşte odată cu vârsta, arată studiile.

Chiar este creierul condamnat la degradare?, se întreabă Barbara Strauch, jurnalist la "The New York Times" şi autoare a cărţii "Viaţa secretă a creierului adulţilor: Descoperiţi talentele surprinzătoare ale minţii de la vârsta mijlocie".

Ea a descoperit că este înconjurată de oameni de vârstă similară care, deşi nu-şi puteau aminti numele restaurantului la care au mâncat sau al cărţii pe care tocmai o terminaseră de citit, puteau să coordoneze afaceri pe continente diferite, scrie Strauch în cartea ei, citată de "The Daily Mail".

Cercetătorii-sociologi, psihologi şi neurologi -au descoperit însă că, în cazul unei persoane ajunsă la vârsta a doua, creierul nu se comportă ca restul corpului. Este adevărat că memoria este afectată, la fel şi alte funcţii ale creierului, legate de motricitate. Pe de altă parte, creşte abilitatea de a lua decizii corecte despre lumea din jur.

Cercetătorii au folosit rezonanţa magnetică pentru a analiza efectele îmbătrânirii şi au constatat că celulele creierului nu se împuţinează subit. Dimpotrivă, creierul se adaptează şi le permite persoanelor trecute de 50 de ani să-l folosească mult mai eficient. Astfel, dacă tinerii folosesc pe rând cele două emisfere ale creierului, persoanele în vârstă reuşesc să le utilizeze simultan.

De asemenea, se îmbunătăţesc capacităţile cognitive, după cum demonstrează un studiu care a urmărit evoluţia vieţii a 6.000 de americani timp de 40 de ani.

Testele de vocabular, memorie, aritmetică, orientare spaţială, viteză de reacţie şi logică au demonstrat că oamenii cu vârste între 40 şi 60 de ani au obţinut rezultate mai bune decât cei de 20 de ani.

Bărbaţii au avut cele mai bune rezultate în jurul vârstei de 50 de ani, pe când la femei, abilităţile s-au îmbunătăţit şi după vârsta de 60 de ani. Chiar şi abilităţile sociale şi capacitatea de a judeca corect oamenii şi situaţiile cresc odată cu vârsta.
Partea creierului responsabilă cu emoţiile umane se micşorează mai lent decât celelalte zone.
Un studiu realizat de Universitatea Harvard demonstrează că oamenii trecuţi de 50 de ani iau cele mai bune decizii financiare.
Nu în ultimul rând, studiile contrazic şi teoria conform căreia îmbătrânirea aduce după ea dezamăgire şi depresii. Se pare că, pe măsură ce îmbătrânim, reacţionăm altfel la necazuri, creierul reuşind să se reprogrameze, să accentueze aspectele pozitive şi să le elimine pe celenegative.

Vreţi să aveţi o minte clară şi la bătrâneţe ?

Exista o metoda de a va mentine creierul tanar. 

* Nu va opriti niciodata din invatat!

Studiaţi organizat (ca la scoala)

* Stati in preajma oamenilor pozitivi si motivati.
 Suplimentar:

* Fiţi activi. Nu deveniti lenesi, pentru ca dauneaza grav sanatatii. Implicati-va tot timpul in diverse activitati, pentru a va mentine mintea alerta.

* Beţi ceai verde

* Beti cafea, moderat dar beti!(evitati Ness)

* Beti vin dar nu mai mult de un pahar pe zi

Toate va ajuta sa veti castigati cu 20% mai multa sanatate mentala,

 * Hidrataţi-vă mintea.

Oamenii care beau zilnic  suc proaspat au cu 76% mai putine sanse sa se imbolnaveasca de Alzheimer. Cantitate mare de polyphenoli, antioxidanti gasiti in fructe, protejeaza creierul de boala


* Mâncaţi, multe fructe şi legume  (evitaţi mâncărurile grase), care diminueaza abilitatea celulelor nervoase de a comunica intre ele.

 * Nu evitati oul.

Oul contine vitamina B, care obliga celulele nervoase sa arda glucoza, cea mai importanta sursa de energie a creierului. Oul mai contine si antioxidanti, care protejeaza neuronii de stricaciuni si acizi grasi omega-3, care mentin impulsurile nervoase la ritmuri optime.

 * Râdeţi. 

Luati o pauza de la problemele cotidiene si râdeti.

Cititi bancuri, uitati-va la filmulete amuzante. Chiar si anticiparea rasului scade stresul cu 39% pana la 70%!

Râsul este extrem de indicat si pentru inima.

 * Dormiţi suficient. 

Somnul este important pentru o stare mentala buna. Memoria se organizeaza in creier, in timpul somnului. Șapte ore de somn sunt obligatorii.

 * Nu vă mai uitaţi la TV in exces.

(2 ore pe zi sunt suficiente)

 * Nu cititi ziare in exces.  

In schimb, cititi cat mai multe carti.

  * Spalaţi-vă bine pe dinţi. 

O gingie inflamata, sangerânda, poate sugera o problema a sanatatii. In plus, toate bacteriile care se strang in gura ajung in sange si apoi la organele vitale, inclusiv la creier. De aici, si o stare mentala extrem de proasta.


In viata trebuie sa inveti privind in trecut
si sa traiesti privind spre viitor cu incredere, iubire si speranta.



(primit pe net; C.M.)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu