”Mă vindec de tot trecutul meu întunecat, de toate faptele și gândurile care m-au oprit să evoluez și care m-au îndepărtat de Lumină. Vreau să evoluez în iubire. Eu sunt iubire. Așa să fie!” (în sprijinul cititorului interesat)

Totalul afișărilor de pagină

luni, 2 iulie 2018

« A trage aer adânc în piept » are o influenţă reală asupra sănătaţii noastre mentale

 
Data viitoare când cineva vă va spune să trageți aer adânc în piept, să știți că este un sfat de aplicat literalmente.
Neurocercetătorii au constatat că „a respira adânc” are o influență benefică asupra creierului. De fapt, un studiu a scos la iveală beneficiile pe care le are controlul asupra respirației, iar acestea sunt numeroase.
Trunchiul cerebral este responsabil de reglarea respirației, precum și de reglarea bătăilor inimii. Este un fel de funcție automatizată, adică ființa umană nu are nevoie să se gândească pentru a o realiza. Cercetătorii Jose Herrero și Ashesh Mehta de la NorthShore University Hospital din Long Island și-au pus mai multe întrebări: de ce ființele umane pot să-și regleze respirația când este necesar (de exemplu, în timpul depunerii unui efort fizic)? Cum pot fi accesate aceste părți ale creierului care în mod normal sunt inaccesibile în mod conștient? Există vreun beneficiu în accesarea conștientă a acestor părți „automatizate”?
Pentru acest studiu, cei doi medici au decis să adopte o tehnică mai puțin întâlnită, după cum se explică în Quartz: în loc să constate efectele unei modificări respiratorii asupra creierului uman prin intermediul unui RMN sau a unei EEG, ei au ales să observe direct zonele active și conștiente din interiorul creierului, folosind electrozi. O metodă mai puțin răspândită, dar care permite să avem acces la cele mai fine reacții ale acestui organ vital. Astfel, cercetătorii și-au dat seama că un control voluntar al respirației are numeroase avantaje: antrenează un control de sine sporit, asupra emoțiilor, o concentrare îmbunătățită și o stare de calm. Logic, dat fiind că ființa umană redobândește într-o anumită măsură controlul asupra unei părți automate a propriului creier.
Prin urmare, expresia „respiră adânc” nu este un clișeu, căci acest mic gest fără importanță este, de fapt, cea mai bună modalitate de a ne ridica deasupra anumitor neplăceri zilnice. Fiind deja folosite din plin în tehnici de relaxare, cum ar fi yoga sau sofrologie, modificările respiratorii urmează, de fapt, o logică anatomică destul de simplă.
În viitor, Jose Herrero și Ashesh Mehta doresc să-și continue acest studiu pentru a înțelege „ce impact poate avea asupra ființei umane accesul la părțile ascunse ale psihicului”.
Până atunci, nu ezitați să trageți aer adânc în piept pentru a putea întâmpina cu seninătate noua săptămână care va începe.

Citiți și:
yogaesoteric
1 iunie 2018

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu