”Mă vindec de tot trecutul meu întunecat, de toate faptele și gândurile care m-au oprit să evoluez și care m-au îndepărtat de Lumină. Vreau să evoluez în iubire. Eu sunt iubire. Așa să fie!” (în sprijinul cititorului interesat)

Totalul afișărilor de pagină

vineri, 22 decembrie 2017

IARNA. Hrana divină ce ne vine de la Dumnezeu

Apropiindu-ne de sfârşitul călătoriei noastre spirituale din acest an, a sosit vremea să facem bilanţul realizărilor şi progreselor noastre pe calea cunoaşterii de sine. În acest anotimp al anului, ne pregătim să reîncepem, pe un alt nivel, un nou ciclu al vieţii şi să continuăm astfel călătoria noastră spirituală. În această etapă de sinteză a ciclului vieţii, ne întâlnim cu fiinţele apropiate pe care le iubim şi cu prietenii, în lungile seri de iarnă, pentru a ne încălzi şi pentru a ne hrăni în lumina iubirii şi a prieteniei.
Iarna, pământul se pregăteşte pentru cerinţele creatoare ale primăverii. Animalele hibernează, regenerându-se vital pentru anul care vine. Plantele, în aparenţă adormite de frig, se hrănesc prin rădăcinile înfipte în adâncul pământului, ce este acum îngheţat la suprafaţă. Amintindu-ne de căldura Soarelui, realizăm că toate dificultăţile trec odată cu timpul şi că orice sfârşit precede întotdeauna un nou început.
Iama este momentul în care ne reîmprospătăm sufletul. Avem în faţă o viaţă, un miracol divin. Cumpănim acum la contribuţia pe care o putem aduce lumii atunci când ieşim din întuneric la lumina şi speranţa divină pe care le aduce flecare an. Putem să ne punem atunci întrebarea: „Care este puterea binefăcătoare de care dispunem şi pe care noi o putem oferi cu iubire şi detaşare celorlalţi?”. De pe poziţia unică pe care o avem pe calea vieţii noastre minunate, putem să îi ajutăm şi să îi sprijinim pe ceilalţi în modul nostru specific.
În răgazul oferit de iarnă, putem reflecta intens asupra modului în care este cu putinţă să declanşăm o transformare profundă, benefică, divină, manifestându-ne atunci ca un veritabil releu al Voinţei divine şi al integrării spirituale superioare. Vom urmări să devenim conştienţi de faptul că Dumnezeu conferă întotdeauna fiinţelor care îi consacră în mod total şi necondiţionat roadele acţiunilor lor o stare divină de integrare spirituală, ce le permite acestora să manifeste starea sublimă de „releu divin” în tot ceea ce ei realizează la unison cu Voinţa lui Dumnezeu.
DECEMBRIE
Regenerarea, odihna şi visele
Repaus profund benefic, regenerant şi binemeritat
Iarna îngheţată poate da pământului un aspect neplăcut în aparenţă, dar seminţele unei vieţi noi sunt în realitate adânc ascunse în pământ, aşteptând ca Soarele verii să înceapă să-l încălzească din nou. Păsările care rămân cu noi în timpul iernii îşi găsesc hrana cu greu, beneficiind de firimiturile şi seminţele pe care oamenii le lasă afară, pentru ca ele să subziste. Hrana este una dintre cheile acestei etape a călătoriei noastre, căci cu toţii am înmagazinat resurse hrănitoare pentru această perioadă de austeritate a anului. Acum este perioada potrivită pentru a ne odihni şi pentru a ne regenera. Procesul de regenerare a întregii noastre fiinţe este un proces perfect natural, care începe să se desfăşoare în mod firesc în acest anotimp al iernii. Tocmai de aceea, ne vom lăsa călăuziţi de ciclul natural al anotimpurilor şi ne vom relaxa pentru a beneficia de fructele recoltei noastre, visând totodată la venirea unei noi primăveri şi la toate aspectele noi şi minunate pe care vrem să le descoperim şi să le realizăm în viitor.
Dacă nu am avea experienţa zilelor reci şi întunecate ale iernii, nu am mai putea aprecia strălucirea astrului solar din timpul verii. Nu foloseşte la nimic să ne revoltăm împotriva disconfortului pe care îl simţim aproape inevitabil în acest anotimp rece. Iarna este perioada în care începem să ne cuibărim în casele noastre primitoare şi să rămânem mult mai mult timp în sânul familiei şi în compania prietenilor. Această perioadă ne dă ocazia să redescoperim iubirea pe care putem să o găsim doar printre cei apropiaţi.
Să ne reamintim povestioara despre omul cel înţelept şi calul sălbatic, pe care v-am prezentat-o în cadrul lunii martie. Unul dintre tâlcurile poveştii era că modul în care privim evenimentele pe care le trăim este foarte important. Condiţiile aparent adverse sau aparent favorabile nu sunt neapărat ceea ce par să fie. Aceasta ne revelează importanţa nebănuită a punctului de vedere. O zi rece şi ploioasă poate fi considerată, dintr-un punct de vedere superior, o ocazie minunată de a ne face noi prieteni. Cei mai mulţi oameni consideră perioadele reci ale iernii ca fiind neplăcute şi tind să fie nemulţumiţi atunci când frigul începe să-şi facă simţită prezenţa. Cu toate acestea, perioada de iarnă este un minunat prilej de refacere şi de regenerare, mai ales datorită unei restrângeri a sferei activităţilor disipative. Iarna este totodată o perioadă de austeritate, care ne permite astfel să ne disciplinăm mintea, să ne ordonăm gândurile şi să facem un bilanţ lucid al realizărilor noastre de peste an.
Iată în continuare o sui generis tehnică yoghină simplă care face să apară în fiinţa noastră un punct de vedere superior, profund binefăcător asupra austerităţii. Ne aşezăm într-o postură de meditaţie, închidem ochii şi ne interiorizăm cât mai profund. Realizăm priza de conştiinţă asupra fluxului nostru respirator, fără însă a-l modifica în vreun fel. Ne concentrăm apoi, rând pe rând, asupra tuturor aspectelor bune despre care am descoperit în decursul timpului că sunt aduse de perioadele de austeritate din viaţa noastră. Ne putem gândi mai ales la perioadele reci ale anului, dar şi la perioadele mai lungi ale vieţii noastre în care austeritatea s-a manifestat în mod preponderent pentru mai mult timp.
Remarcăm că în acest demers introspectiv starea noastră interioară depinde în mod decisiv de modul superior şi divin integrator în care noi putem să privim evenimentele austere ale vieţii. Aceasta ne revelează o dată în plus importanţa nebănuită a punctului de vedere superior, binefăcător şi divin. Notăm apoi în jurnalul nostru spiritual toate îmbunătăţirile pe care vrem să le facem în viaţa noastră, după ce am reflectat profund asupra hranei lăuntrice a sufletului nostru, din perspectiva nouă şi luminoasă pe care ne-o conferă punctul de vedere binefăcător asupra austerităţii.
Starea profundă de minunare pe care ne-o generează cel mai adesea visele frumoase
Unele animale hibernează şi intră astfel într-un somn lung şi profund, în locuri întunecate şi ferite, pentru a ieşi din nou la lumină, regenerate, atunci când prima adiere blândă a primăverii se face iarăşi simţită. În timp ce dormim, noi, oamenii, avem adesea vise. Atunci ne aventurăm liberi şi fără oprelişti într-o lume subtilă extraordinară (Universul Astral), unde se poate realiza aproape orice aspect binefăcător pe care ni-l imaginăm. Multe spirite mari, dar şi oamenii obişnuiţi, au meditat îndelung asupra naturii şi a semnificaţiei viselor.
Aborigenii australieni numesc starea de veghe din timpul zilei „perioada visului”, considerând că „mersul pe pământ” – existenţa fizică – este pur şi simplu o formă mult mai clară de vis, în care dispunem de o atenţie ceva mai conştientă. În psihologia analitică, visele sunt considerate ca fiind un mesaj simbolic care ni se adresează nouă înşine şi care, dacă este tradus şi decodat aşa cum se cuvine, este capabil să exprime dorinţele şi preocupările noastre cele mai profunde, ale căror rădăcini se află în feluritele straturi ale subconştientului. Unii oameni cred că visele reprezintă un proces de transformare a gândurilor, sentimentelor şi senzaţiilor care sunt indezirabile în starea de veghe. Alţii se întreabă dacă visele nu sunt de fapt nişte mesaje aparte, predicţii ale viitorului sau chiar porţi către felurite aspecte din lumea spirituală. Înţeleptul Chuang Tze obişnuia să mediteze asupra relaţiei care există între conştiinţa stării de vis şi conştiinţa stării de veghe. El a visat într-o noapte că era un fluture. La trezire, în starea de veghe, s-a întrebat dacă nu cumva el era, de fapt, un fluture care visa că este Chuang Tze.
Tehnica yoghina simplă nr. 36
Aprofundarea gradată şi creatoare a stărilor de minunare
Pentru a aprofunda şi a înţelege mai bine stările de minunare ce persistă în starea de veghe după ce noi ne-am trezit dintr-un somn odihnitor în care am avut numai vise frumoase, putem realiza următoarea tehnică yoghină simplă:
1. Imediat după trezirea din somn, rămânem relaxaţi, cu ochii închişi, pe cât posibil fără să ne mişcăm prea mult faţă de poziţia în care ne-am trezit.
2. Urmărim să păstrăm cât mai vie amintirea viselor frumoase pe care le-am avut în timpul somnului, fixându-ne atenţia asupra feluritelor aspecte semnificative pe care le-am trăit în vis, ca şi cum visul ar continua să se deruleze în conştiinţa noastră.
3. Urmărim gradat să selectăm mai ales aspectele uimitoare care ne-au apărut în visul frumos pe care l-am avut şi urmărim să le rememorăm cât mai clar.
4. Sesizăm starea profundă de minunare care a apărut în fiinţa noastră în urma aprofundării tuturor aspectelor minunate trăite în visul nostru cel frumos.
5. Deschidem încet ochii şi începem să ne mişcăm trupul puţin câte puţin, urmărind în continuare să menţinem în conştiinţă starea specifică de minunare pe care am conştientizat-o ca fiind predominant prezentă în fiinţa noastră şi apoi ne ridicăm din pat. Începem acţiunile zilnice, rămânând în continuare atenţi să observăm modul binefăcător în care starea de minunare generată de visul cel frumos ne influenţează în bine percepţiile de peste zi.
Cum putem face cunoştinţă într-un alt mod, magic, transfigurator, cu tainicul Univers Astral ce ni se revelează în cadrul stărilor frumoase ce ne apar în anumite vise
Unele vise sunt excepţional de vii şi sunt încărcate cu un sentiment tainic ce îl perturbă sau îl exaltă pe cel care visează, comunicându-i astfel că acele vise sunt importante şi că trebuie să ţinem cont de ele, nicidecum să le neglijăm. Dacă am avea un vis despre o calamitate iminentă, nu am lua oare, în considerare măsurile necesare pentru a o împiedica să se producă sau pentru a ne proteja? Când avem astfel de vise premonitorii, poate fi util să le comunicăm unui prieten faţă de care avem o mare deschidere sufletească, ori le putem scrie într-un caiet şi, dacă aceste vise nu sunt nefaste, putem să acţionăm conform modelului lor binefăcător, procedând în modul cel mai înţelept posibil. Astfel de vise pot să ne fie intermediate de anumite fiinţe cu rol de mesageri celeşti. Altele sunt generate chiar din profunzimile fiinţei noastre şi au rolul de a ne ajuta să atingem o stare superioară de pace sufletească.
Tehnica yoghină simplă nr. 37
Să ne bucurăm şi să beneficiem întotdeauna din plin de toate visele noastre minunate pentru a beneficia din plin, într-un mod superior, de visele minunate
Pentru a beneficia din plin, într-un mod superior, de visele minunate pe care le avem putem proceda astfel:
1. Înainte de a adormi, ne reamintim faptul că timpul pe care îl petrecem în lumea noastră onirică reprezintă aproape un sfert din viaţa noastră.
2. Ne relaxăm profund, fizic şi psihic, ne pregătim să adormim şi apoi, în această perioadă de trecere de la starea de veghe la starea de somn, urmărim să sesizăm către ce fel de subiecte sau preocupări tinde mintea noastră să se îndrepte în mod spontan.
3. Ulterior, la trezire, după ce am avut un astfel de vis frumos, urmărim să ne dăm seama cu atenţie ce anume ne comunică visul respectiv.
4. Fiind în continuare profund relaxaţi din punct de vedere fizic şi psihic, urmărim să explorăm şi să înţelegem propriul nostru simbolism oniric. Descoperim astfel că lumea noastră onirică, pe care o vizităm aproape în fiecare noapte, este un loc magic, ce poate fi asemănat cu propria noastră scenă pe care sunt jucate piese atrăgătoare, creative şi deosebit de frumoase, ce sunt alcătuite din secvenţe ale derulării feluritelor experienţe ce au loc în dimensiunea subtilă astrală.
5. Oricare ar fi natura viselor noastre, este util pentru noi să le notăm, fie în jurnalul nostru spiritual, fie într-un carneţel special destinat notării viselor şi interpretării lor.
6. După ce am notat visul, putem să conştientizăm, pentru câteva minute, starea de fericire ce există în viaţa noastră, iubirea pe care o simţim în inimă, natura hrănitoare şi regenerantă a somnului şi bogăţia viselor noastre.
7. În final, îi mulţumim plini de recunoştinţă lui Dumnezeu pentru toate acestea.
Tehnica yoghină simplă nr. 38
Transformarea profundă şi creatoare a unei viziuni de coşmar într-o viziune stenică, binefăcătoare
Visele pot să nu fie întotdeauna plăcute. Coşmarurile sunt, prin însăşi natura lor, înfricoşătoare, iar teroarea pe care o simţim în lumea noastră onirică ne poate întuneca apoi întreaga zi ce urmează unui astfel de coşmar. Această tehnică yoghină simplă are ca scop neutralizarea coşmarurilor şi sublimarea lor în viziuni diurne binefăcătoare şi plăcute. Avem nevoie pentru aceasta de hârtie şi de culori pentru desen sau pictură.
1. Imediat după ce ne-am trezit dintr-un vis care ne-a bulversat, ne decidem să desenăm sau să pictăm o reprezentarea a celui mai înfricoşător moment din acest coşmar. Numim aceasta reprezentarea nr. l.
2. Urmărim să ne detaşăm cât mai bine posibil de viziunea de coşmar pe care am avut-o şi urmărim să ne gândim apoi la un lucru minunat pe care vrem cu adevărat sâ îl vedem petrecându-se în viaţa noastră. După ce am identificat în mod clar acest aspect, urmărim să îl desenăm sau să îl pictăm şi îl numim reprezentarea nr. 4.
3. Privim şi comparăm apoi cele două reprezentări, reprezentarea nr. 1 şi reprezentarea nr. 4.
4. Trecem apoi să concepem alte două reprezentări, intermediare, pe cart le vom numi reprezentarea nr. 2 şi reprezentarea nr. 3 pornind de la premisa că imaginile pe care le vom desena pot să lege în mod semnificativ între ele reprezentările nr. 1 şi nr. 4 astfel încât, în final să avem o serie liniară şi coerentă de patru reprezentări, care ilustrează modul în care coşmarul nostru se transformă într-o minunată experienţă pe care am reuşit să ne-o imaginăm.
5. Contemplăm apoi cu detaşare şi luciditate transformarea sugerată astfel în cele 4 etape ce sunt ilustrate în cele 4 reprezentări.
6. Conştientizăm în final sentimentul stenic de succes şi ne dăm seama că am reuşit astfel să ne amplificăm starea de încredere în capacitatea noastră de regenerare psihică.

Fragment extras din cartea Tehnici yoghine simple şi unele metode tradiţionale ce generează efecte benefice intense, profunde şi surprinzătoare, de profesor de yoga Gregorian Bivolaru, publicată la Editura Shambala, tipărită la Ganesha Publishing House.
yogaesoteric
21 decembrie 2017


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu